12 Nisan 2012 Perşembe

Sürk ve Zeytinyağı Buluşması




Bugün yarın, bugün yarın erteleyip dururdum sürk yapımını. Geçtiğimiz hafta sütçümden aldığım sekiz litre sütün hepsi birden ocakta kaynamaya başlar başlamaz kesilince, tamam dedim, ben sürk yapayım diye kesildi bunca süt. Hemen elimi ayran, limon, elma sirkesi ne bulduysam uzatmışım. Az değil, sekiz litre süt bu. Kesildi, koyulaştı, suyundan ayrıştı tartmadım ama, bir kiloya yakın peynirim oluverdi böylece. Az da kaya tuzu atıp, temiz bez torbalarımdan birine boşaltıp, ağzını da bağlayıp süzülmeye bıraktım öylece. Daha evvel de anlattığım gibi birazını pişi ile tüketmek, birazıyla sürk yapmak, birazını da pancake harcına katmak hayalleri kurdumdu. Neyse bizim peynir ne pişiye yoldaş oldu, ne pancake harcına karıştı. Yarısı bir akşam aniden kol böreği oldu ki, yemelere doyulmayan cinsten.

Diğer yarısı sevgili Sare hanım'ın tarifiyle sürk oldu işte. Tarifin orijinali Sare Hanım'ın da belirttiği gibi Süheyl Budak'ın Antakya Mutfağı isimli kitabından alınma. Sevdiğiniz baharatları kullanabilirsiniz. Ben tarçın,karanfil ve yenibahar katmadım. Taze sarımsak katmak aklımı kurcaladı epeyce ama çok canım isterse salatasını yaparken ya da öylece sofraya koyduğumuzda eklemek daha akıllıca geldi sonrasında. Ölçü de kullanmadım; peynirime göz kararı kuru kekik, karabiber, pul biber, çörekotu, kimyon, küzbara (kişniş tohumu demek oluyor), deniz tuzu biraz da zeytinyağı katıp yoğurdum bir güzel. Sonra ellerimle yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğim tepside, üzeri örtülü olarak beklettim, kuruması için. Ertesi gün alt üst ettim, akşama kadar yine bekletip kavanoza dizdim, has zeytinyağımla doldurdum üzerini. Yağım tabii ki Delfina'nın babasının nefis zeytinyağından. Yeni sezon yağları satışa çıktı, bitmeden alın. Sonra bana teşekküre gelebilirsiniz söyleyeyim.




6 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

bu ne güzel bir görüntüdür böyle arada yapıyorum o kadar kıymetli oluyorki direk tüketiyoruz hiç bir şeylere katamadan:) ellerine sağlık sevgiler

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Sürk adını daha önce hiç duymamıştım, çok ilginç bir tarif.En kısa zamanda denemek istiyorum ben de.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle:)

birsence dedi ki...

kesilen sütüm olursa mutlaka yapacağım:))) ellerine sağlık ablacık öpüldün...

sare dedi ki...

Sevgili Narince, gene ne güzel görüntülerle paylaşmışsınız.
Ellerinizle bu yöresel lezzete ayrı bir tat katmışsınızdır.Ellerinize sağlık.
"Afiyet, bal, şeker olsun" derler...:))
Çok sevgiler, canım.

Adsız dedi ki...

Oyy Narincem negüzel değerlendirmişsin kesik sütü.Ellerine sağlık arkadaşım tadını merak ettim .

Şenay dedi ki...

(sürk)Küflü çökelek de denir küfletilmişine oda güzel olur.Ben bunu görünce aa Antakyalımı yoksa dedim (sonra baktım tarifi başka yerden almışsınız)çok güzel bir kahvaltılıktır.Ben de Hatay Antakyalıyım:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin