5 Şubat 2012 Pazar

Pişi, Ev Yapımı Kesik Peyniri, Biten Tatil...





İki haftalık ara tatilini bitirdik. Geç yatmak, geç kalkmak, hamur işi eksenli geç kahvaltılar yapmak, karla kaplı şehri sıcak evde pencere önünde izlemek, kedi kızlarımızın pamuk öğle uykularına karışmak gibi lüksleri vardı tatilin. Yarın sabah okul yolcusuyuz yeniden. Son kahvaltımız da özel olsun istediğimizden pişi vardı soframızda. Yanında da ev yapımı peynir.

Bizim köyün kesik peyniri. Kaynayan süte ayran katıp birkaç dakika kaynatıyorum. Sütten kesiğin hemen ayrıldığı görülüyor. Sonra az tuz ekliyor, altını kapatıp beş altı dakika bekliyorum. Temiz bir bez torbaya bu kesiği alıp ağzını bağlıyor, süzülmeye bırakıyorum. Sonra üzerine ağırlık koyup iyice süzdürüyorum. Bir gece buzdolabında bekleyen peyniri, rendenin iri tarafından geçirip az çörekotu ile kavanoza sıkıca basıyorum. Ağzını kapatıp bekletiyorum. Ertesi gün yemeye hazır oluyor peynirimiz. Az yapıyorum, iki kilo sütten hepi topu iki avuç dolusu peynir ancak çıkıyor, çabucak bitiyor o da.

Çocukluğumda bu kesik peynirlerden az rendelemedim. Basılırken, üzerine getirilen özel toprak sıvanırken, kış için karanlık ve serin yuvasına kaldırılırken hep tanıklık ettim. Büyükler bu peynirin en çok küflenen taraflarını severlerdi. Küçüktüm, ekşi gelirdi, şimdi bulsam küflü yerinden başlarım yemeye. Ama yok artık, kırıntısını bile bulamıyoruz o peynirin.


Tarifi sizlerle paylaşabilmek için ölçülü biçili yaptım bu sefer pişiyi.

Malzemeler:

Beş su bardağı un
İki tepeleme çay kaşığı tuz
On gr instant maya
Üç su bardağı ılık su

Bu malzemelerle ele yapışan, cıvık bir hamur yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp sarın sarmalayın, ılık bir yerde mayalanmaya bırakın. Mayalanıp, hacmi iki katına çıkan hamuru bir kaşık yardımıyla tekrar karıştırıp gazını çıkarın.


Pişi yapmanın tek zor tarafı, elde avuçta durmayan hamura şekil vermek. Kaşıkla, mandalina boyutunda kopardığınız hamur parçalarını unlu ellerinizle yuvarlayın. İki avucunuzun arasında yassılaştırın, çay tabağı büyüklüğünde açın. Fazla unu çırpıp kızgın yağda önlü arkalı kızartın.

Sonra oturup afiyetle yiyin. Pişi yanına peynir ister, çay ister... Domates ve hıyar da ister ama yok işte, mevsim gereği.

22 yorum:

Keriman Diril dedi ki...

pofuduk pofuduk ellerine sağlık :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Herkes aynı dertten müzdarip herhalde bende sevmedim bu bitişi ne güzel geç yatıp geç kalkıyorduk şimdi aynı maraton yine sınavlar koşuşturma Neclacığım ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Herkes aynı dertten müzdarip herhalde bende sevmedim bu bitişi ne güzel geç yatıp geç kalkıyorduk şimdi aynı maraton yine sınavlar koşuşturma Neclacığım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ah be Neclacım annemin klasikleri arasındadır pişi.sahurda kalkar kızartır pazar kahvaltılarında kızartır en güzel de dediğin gibi peynir ve çaydır arkadaşı ellerine sağlık hayırlı ve başarılı bir yarıyıl olsun çocuklarımıza da

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

ellerine sağlık canım sevgilerimle

kalpkurabiye dedi ki...

ooowwww nefis görüntüler:)
o pişiiiii onu/onları yerimm yerimmm çayla birlikte hemdee:) ohh:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım pişi çok güzel süper olmuş :
aklım peynirde kaldı nefis
ellerine ağlık sevgiler:)

Berceste dedi ki...

Ooo gene aldin beni benden :) Gayet guzel sekil vermissin. Caya geliyorum hemencik :P

Pelin dedi ki...

Neclacığım ben de ne tesadüftür ki pişi yapmak için tarif arıyordum bu günlerde.Seninkiler kadar düzgün olur mu bilmiyorum tabi. Yalnız peynir de çok ilgimi çekti çünkü buralarda bizim usul peynir yok ne yazık ki. Denemek isterim ama bir sorum olacak ayranın kıvamı nasıl olmalı?
Kuzucuklara okullarında başarılar.

Sevgiler

sare dedi ki...

Sevgili Narince, ne çok severim küflü küpecik peynirini...
Biz pişi(tava çöreği) demeyiz ama o da bu peynire çok yakışır.
Ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Dün bende ve pişi vardı Narinim.. Ben peynir ve reçelle severim en çok, vişne reçeli ile ama..

Ellerine sağlık harika kabarmışlar..

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık narincem:)
aldım pişiden bir tanecik.
mmm...
miss mis..
muhabbetle..
:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

nefis nefis ellerinize saglik,yeni dönemde kuzucuklara basarilar bizden!

made in funda dedi ki...

offf offf görüntü muhteşem.ellerine sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

O peynirleri kim bulsa kaçırmaz herhalde:-)
Ellerinize sağlık ikisi de gayet güzel lezzet yanyana hele de!

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Oyyy bu ara ben de çok yapıyorum bundan. Kuru domatesle idare ediyoruz yanında. Peynir fikri de süper.

sibelyalcincom dedi ki...

Pişiye bayılırım tek sorun yemeye başlayınca kendimi durduramaman:))ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

mis mis
nefis nefis
cok ama cok güzel

:-)))

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık bayılırım pişiye nefis görünüyor..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim
:))
mmmmm ellerine sağlık
:)

zeymurancafe dedi ki...

pişi nefıs gorunuyor canım olsa da yesem ellerıne sağlık

sibelyalcincom dedi ki...

Rahmetli kayınvalidem çok güzel yapardı bende ondan aldığım tarifi zaman zaman yaparım görünce onu hatırladım ellerinize sağlık:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin