14 Şubat 2012 Salı

Hindistan Cevizli Bisküviler





Beslenme çantası tarifleri kaldığı yerden devam ediyor.


Malzemeler:

  • 125 gr tereyağ
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 1/4 su bardağı buğday nişastası
  • 1 su bardağı + 3/4 su bardağı rende hindistan cevizi
  • 1 su bardağı + 3/4 su bardağı un
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu


Hazırlama:

Pudra şekeri ve oda ısısındaki tereyağına krema kıvamını alana kadar yedirilir.

Un ve kabartma tozu hariç kalan malzemeler eklenerek yoğurulur.

Kabartma tozu unla birlikte eleyerek hamura dikkatlice katılır.

Kulak memesi olacak hamurun kıvamı, ortalama bu ölçüde unu alır. Ama elinizin ısısı, yağın yumuşaklığı, yumurtanın büyüklüğü vs. gibi sebeplerle alacağı un miktarı değişebilir.

Hafifçe unladığınız tezgahta hamuru yarım santimetre kalınlığında açıp, dilediğiniz kalıpla keserek şekiller verin.

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizip, önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirip, kızarmadan alın.

Kürdan testi uygulayın, kürdan kuru ise pişmiş demektir. Yumuşaklığına bakmayın, bekledikçe kendine gelir bütün bisküvi ve kurabiyeler.


18 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

O beslenme çantasının sahibinin yerinde olmak isterdim :)

mandalincikmazi dedi ki...

Nefis bir görüntü insanın tekrar okula başlayası geliyor :)) ellerine sağlık arkadaşım.
Afiyetler olsun........

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

ne güzeller!

bırtutamkekik dedi ki...

önce bardağı,sonrasında o şirin kurabiyecikleri yerim ben narincamm:)
ellerin dert görmesin canım..
muhabbetle..

umutluhayat dedi ki...

süper görünüyorlar ellerinize sağlık.sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne ciciler ,bende aldım bu tarifi, bizim beslenme çantamız için :)

sare dedi ki...

Sevgili Narince, yesinler de büyüsünler annelerinin yaptığı güzelim lezzetleri...
Nişastalı kurabiyeleri sevmiştim, hindistan cevizi de ayrı bir tat katmıştır mutlaka...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

made in funda dedi ki...

neclacığım ya bu kurabiyeler süper....ellerine sağlık...

u.aydin dedi ki...

ne guzel bir tarif.yenilesi,yutulasilardan.ellerine saglik.sevgilerle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Harikasin, bayiliyorum sana.

Ne kadar guzel olmus, ellerine saglik.

Sevgi ve selamlar, sevgililer gunun de kutlu olsun :)

zeymurancafe dedi ki...

bıskuvıler nefıs olmus harıka gorunuyorlar canım ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık misler gibi sevgiler.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Necla ablacım hindistancevizinin kokusunu alır gibi oldum:). Ellerine sağlık, nefis görünüyorlar..
Sevgilerimle:).
aslı

kalpkurabiye dedi ki...

o miss kokuu banada geldii hımm:) okula gidesim beslenme saaatine katılasım geldi:))
ellerine sağlık ablacım:)

Adsız dedi ki...

:)) bardak çok güzel.

Pelin dedi ki...

Lezzetini tahmin edebiliyorum Neclacığım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ashley ,hani ben yokken ders çalışacaktın sen ? Yakaladım !!Akşam skypeta sorarım ben sana bardağı !

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin